مجموعه «كاكوبند» از گروههای متفاوت حوزه موسیقی تلفیقی در فضای مجازی از آغاز فصل جدید فعالیتهایشان خبر دادهاند.
احمد عاشورپور؛ پدر موسیقی محلی گیلان هنرمندی كه ترانههای فولكلور گیلانی را با سبك جدید خواند و فرهنگ غنی این خطه از میهن را به گوش همه رساند. او مردی بود كه فولكلور گیلان را ترانه كرد.
مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «زار» اثری هنری از استاد محسن نفر در حوزه هنری برگزار شد.
كتاب «اصناف تصنیف: پژوهشی تاریخی- تحلیلی در باب فرمهای موسیقی ایرانی_ اسلامی از قرن سوم تا قرن چهاردهم» با تالیف امین هراتی توسط نشر خُنیاگر منتشر شد.
علینقی وزیری یكی از تاثیرگذارترین موسیقیدانها بر موسیقی معاصر ایران بوده است كه روز 17 مهر سال 1265 دیده به جهان گشود.
آلبوم دونوازی پیانو «رفاقت ناكوك» با هنرمندی پوریا خادم و سروش محمدی دو نوازنده و آهنگساز جوان كشورمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
موسیقی «اپرای عاشورا» ساخته بهزاد عبدی یكی از آثار شاخص در حوزه نواهای عاشورایی است كه فراتر از ارزشهای اجرای نمایشی این اثر، واجد ارزشهای موسیقایی بسیار والایی است.
سومین روز جشنواره موسیقی نواحی ایران با اجراهای متنوع از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب روایت شد.
پژوهشگر موسیقی اقوام ایرانی معتقد است به رغم آنچه بر سر تعزیه آمده، عناصر تحسینبرانگیز همچنان در درونش حاضرند و این همان چیزی است كه تعزیه را كماكان ارزشمند نگاه میدارد.
سرپرست گروه آنسامبل «آتلاس» اعلام كرد: قطعهای كه با الهام از میدان نقش جهان اصفهان نوشته شده است، در جشنواره موسیقی فجر اجرا میشود.
دو چهره موسیقی پاپ كردستان در پی حادثه زلزله غرب كشور نماهنگی را منتشر كردند.
بیشك جایگاه بداهه در موسیقی جَز نسبت به موسیقی ایرانی دستنخوردهتر باقی مانده است. از شباهتهای بداهه در موسیقی اصیل ایرانی و جَز این است كه هر دو بداهه را براساس رپرتوار خاص خود و حول محور آن به صورت آزاد اجرا میكنند.
سیامك جهانگیری نوازنده مطرح نی كه در سه آلبوم با گروه «جاده ابریشم» همكاری كرده از ابزار تمایل این گروه برای اجرا در ایران خبر داد.
اركستر سمفونیك تهران سیزدهم دی ماه سال جاری، اجرای ویژهای برای آزدگان هشت سال دفاع مقدس خواهد داشت. قطعه «سرزمین دلاوران» تازه ترین اثر احمد پژمان قرار است در این روز در تالار وحدت توسط این اركستر روی صحنه رود.