display result search
اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی شامگاه جمعه- هشتم دی ماه- با حضور محمد الهیاری مدیركل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برج میلاد برگزار شد.
الهیاری كه در دو روز گذشته به عنوان مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودكی معرفی شده است، با حضور در اختتامیه نمایشگاه صنعت موسیقی از غرفهها بازدید و سپس دقایقی را نیز در ستاد نمایشگاه حضور پیدا كرد.
نمایشگاه صنعت موسیقی در شرایطی آخرین روز خود را پشت سر گذاشت كه استقبال مخاطبان و مردم باعث شد این نمایشگاه تا ساعت 22 شب تمدید شود و پاسخگوی حضور مخاطبان موسیقی باشد.
جلال ذكایی مدیر و رییس نمایشگاه صنعت موسیقی نیز در آخرین روز از این نمایشگاه به تشریح برنامههای این رویداد پرداخت و گفت: ما برای این برنامهها شرایطی برای تبلیغات نداشتیم و تصمیم داشتیم كه خیلی آرام آرام به معرفی نمایشگاه صنعت موسیقی بپردازیم اما به یك باره از روز دوم با این حجم عظیم از استقبال رو به رو شدیم.
وی افزود: این سیل جمعیت كه در نمایشگاه حاضر شد به نظر من یك فرصت است. یك ظرفیت بسیار جالب كه واقعا هم ما و هم همه غرفه داران را شگفت زده كرد. حاكمیت باید این موضوع را جدی بگیرد. یك ظرفیت عالی وجود دارد كه از دید من یك فرصت است كه باید مدیریت درستی روی آن صورت پذیرد.
ذكایی افزود: اگر به دیده فرصت به این موضوع نگاه شود، قطعا استفادههای درست زیادی از آن میتوان داشت. ما علاوه بر جوانان و اهالی موسیقی، خانوادهها را دیدیم كه در نمایشگاه حاضر بودند و به مرور بیشتر و بیشتر هم شد. هنرمندان عرصه های دیگر از قبیل سینما و تئاتر را دیدیم كه حضور داشتند و آنها هم شگفت زده شده بودند.
رییس نمایشگاه صنعت موسیقی با اشاره به تلاش برای افزودن بار فرهنگی و آموزشی نمایشگاه در دورههای بعدی اظهارداشت: موضوع مهمی كه در تداوم وجود دارد، باید خودمان، خودمان را آسیب شناسی كنیم. ما باید با دو گروه به تعامل برسیم. گروه اول دست اندركاران موسیقی هستند كه باید تلاش كنند فضای موسیقی را از آن فضای خشك و رسمی در بیاورند.
ذكایی بیان كرد: گروه دوم هم متولیان هستند كه با دیدن این حجم از استقبال بدون شك یك ظرفیت خالی بوده كه درست مدیریت نشده است. این رویه اگر تداوم درستی داشته باشد حتما میتواند كارساز باشد. مثلا افزایش بار فرهنگی نمایشگاه میتواند یك نكته مهم برای ماندگاری باشد. وزن آموزشی نمایشگاه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و ما در دورههای بعدی، كارگاههای آموزشی فراوانی خواهیم داشت تا نمایشگاه از این حالت فروشگاهی بیرون بیاید.
نخستین دوره نمایشگاه صنعت موسیقی از پنج تا هشتم دی ماه به میزبانی برج میلاد برگزار شد.