تازهترین نشست «شبی با موسیقی» عصر روز جمعه بیست و ششم مرداد با حضور مجتبی عسگری خواننده موسیقی ایرانی و تعدادی از علاقهمندان موسیقی برگزار شد.
موسیقی آذربایجان در دومین شب از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با هنرنمایی گروه موسیقی وحید اسداللهی به روی صحنه رفت.
مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چهار قطعه موسیقی را به مناسبت اربعین حسینی تولید و منتشر كرد.
مراسم رونمایی آلبوم «خنیاگر» با صدای شهرام ناظری خواننده سرشناس موسیقی ایرانی با حضور چهرزاد بهار دختر مرحوم ملك الشعرا بهار، علی نصیریان، محمدرضا درویشی، علیرضا قزوه و ... شناخته شده كشورمان در موزه موسیقی ایران برگزار شد.
یكی از اتفاقات روزهای كرونایی به ویژه در مهر و آبان ماه سال جاری توقف تقریبا كامل فعالیت خوانندگان پاپ در عرصه تولید آلبوم و حضور فعال هنرمندان موسیقی ایرانی و كلاسیك در بازار نشر بود.
آلبوم «مرثیه ناتمام» شامل آوازهایی برای اربعین، توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشاركت مركز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
بهمن علاءالدین مشهور به مسعود بختیاری یك استثناء در تاریخ موسیقی بومی عصر حاضر به شمار میرود. (1319-1385)
بهرام سازنگ، خواننده آواز و از شاگردان استادان محمود كریمی و اسماعیل خان مهرتاش در سال 1330 در شهرستان میانه به دنیا آمد.(1330-1391)
سرود و آواز خواندن مردم در بالكنها در این روزهای قرنطینه كرونا بخشی از سنت كهن استفاده از موسیقی برای مبارزه با ترس از «مرگ سیاه» در قرن هفتم پیش از میلاد بوده است.
با شیوع ویرس كرونا در همان روزهای آغازین آنچه جلب توجه می كرد بهره گرفتن از موسیقی در شرایط بین مرگ و زندگی بود كه با ایجاد فضایی شاد و به دور از استرس، امید به آینده را نوید می داد
پروفسور علی كافكاسیالی و یاووز سِلیم كافكاسیالی دو استاد برجسته ادبیات، تاریخ، فرهنگ و موسیقی تركیه هستند كه برای برگزاری سمیناری با محوریت موضوعهای موسیقی به ایران میآیند.
مراسم رونمایی آلبوم تاج اصفهانی شامگاه جمعه 19 مهرماه با حضور خانواده استاد تاج اصفهانی و جمعی از خوانندگان و علاقمندان به موسیقی ایرانی در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار گردید.
با بررسی مباحثی در حوزه نقد موسیقی به همراه اجرای زنده موسیقی ایرانی تنی چند از هنرمندان برگزار شد.
اپرای خیام از برخی جهات اثری متفاوت و رو به جلو در كارنامه غریبپور به حساب میآید، خصوصا پس از دو اپرای پیشین یعنی «حافط» و «سعدی» كه آنچنان كه توقع میرفت نتوانستند خاطره اپرای مولانا را زنده كنند.
اپرای خیام از برخی جهات اثری متفاوت و رو به جلو در كارنامه غریب پور به حساب می آید، خصوصا پس از دو اپرای پیشین یعنی حافط و سعدی كه آنچنان كه توقع می رفت نتوانستند خاطره اپرای مولانا را زنده كنند.
كیفیت؛ قربانی جوانگرایی تركیب نوازندگان اركستر ملیخبرگزاری فارس: درخشش طلایهدار آواز مكتب اصفهان در 70 سالگی/ كیفیت؛ قربانی جوانگرایی تركیب نوازندگان اركستر ملی بیش از 30 سال از اجرای آلبومهای «چرخ گردون» و «سروش آسمانی» میگذرد اما است