بسته تبلیغاتی؛ اكرانِ مردمی!

چند سالی است كه در بسته تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی یك اتفاق جدید اضافه شده بنام اكران مردمی؛ پخش فیلم با حضور بازیگران در سینما.
جشنواره سلفی بگیران و تاثیر مثبت تبلغاتی تجاری این مراسم برای فیلم. ایجاد موج رسانه‌ای در آغاز فصل اكران یك فیلم از موثرترین روش تبلیغ و درآمدزایی است كه اخیراً بدون بار فرهنگی برای مخاطب برگزار می شود.
برگزار ی نشست ها با مجوز ارشاد انجام می شود ولی میزبان مسئول هست و خوب و بد برنامه از چشم او دیده می‌شود.
بدنبال خبر دیروز سایت رادـیو آوا درباره اكران مردمی پر سر و صدا یك فیلم در یك پردیس سینمایی، خبر آسیب دیدگی مردم در مراسم تكذیب شد.
یكی از مسئولین حوزه سینما كوتاهی های برگزاری مراسم را متوجه چهرهای حوزه موسیقی كرد و جنجال های رسانه ایی این مراسم را حاصل رقابت دو گروه موسیقی پاپ دانست.

فارغ از اینكه مسئولیت اتفاقات و آسیب های برگزاری اكران مردمی به عهده متولیان فیلم است یا مسئولان سالن؛ بایستی در برگزاری اكران های مردمی صرفاً بهره برداری تبلیغاتی دیده نشود و از جنبه های فرهنگی نیز برخوردار باشند یا حداقل اگر در ساحت اجرا هنر مرزهای فرهنگی شكسته می شود ، در مناسبت اجتماعی هنر حفظ آبروی فرهنگی مد نظر مجریان و متولیان باشند كه هم حوزه موسیقی و هم حوزه سینما هر یك به نحوی در این مسئولیت سهیمند.
رادیـو آوا

مرتبط با این خبر

  • حكایت موسیقی‌های قصه‌گو

  • «نام جاوید وطن» به تصویر كشیده شد

  • نشست ماهانه خانه موسیقی

  • معرفی مدیر عامل جدید انجمن موسیقی ایران

  • اعضای جدید هیئت امنای انجمن موسیقی ایران

  • مجید درخشانی

  • «شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عكاسانه

  • آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یزدی با كمك مصطفی راغب

  • شنونده «آگاهی بی‌انتها» و صدای «بیدادان» باشید

  • ترانه هایی كه به افتخار ایران خوانده شدند