display result search
از همان كودكی با تشویق پدر و مادر خویش به موسیقی و نقاشی پرداخت و در نقاشی شاگرد اساتیدی همچون استاد صادق پور در طراحی - استاد پیراسته در رنگ و روغن - استاد دولّو در آبرنگ بود.
اولین درسهای موسیقی را از دایی خویش منوچهر زمانیان در كار گاه موسیقی كودكان و نوجوانان كه در آن زمان از سوی صداو سیمای وقت به مدیریت مرتضی دلشب در مشهد تاسیس شده بود، فرا گرفت. پس از مدت كوتاهی معلم وی منوچهرزمانیان به دلیل ادامه تحصیل از مشهد رفت و مدتی كلاس بدون معلم بود تا اینكه همشهری و دوست دایی وی آقای حمید متبسم كه در آن زمان در دانشسرای هنر تهران موسیقی تحصیل میكرد در یك تابستان برای بازدید خانواده به مشهد آمد و همزمان در كارگاه موسیقی به تدریس مشغول شد و حدود 2 تابستان پیاپی تا پیش از انقلاب معلم آنجا بود.
با پیروزی انقلاب متبسم به مشهد نقل مكان كرد و دوستی وی با ساكت عمیق و صمیمی شد ولی پس از چند مدت وی دوباره به تهران و سپس به خارج از كشور مهاجرت كرد و از آن زمان ساكت تار را بدون استاد فرا گرفت و دراین میان تنها چند ملاقات كوتاه با استاد حسین علیزاده داشت.
در سال 1369 به دعوت هنرمند گرامی پرویز مشكاتیان به عنوان مسئول به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همكاری آثاری است نظیر - افشاری مركب و افق مهر و وطن من با صدای ایرج بسطامی و مقام صبر با صدای علیرضا افتخاری و كنسرتهای متعددی در داخل و خارج از ایران. وی در سال 1375 گروه وزیری را تاسیس كرد و آثار زیادی را با این گروه در داخل و خارج از كشور اجرا كرده است .
ساكت تا كنون چندین كتاب برای آموزش تار و سه تار تالیف كرده است كه عبارتند از:
1- بیائید تار و سه تار بنوازیم "شیوه نوین آموختن تار و سه تار در 6 جلد"
2- سبكبال 18 چهار مضراب برای تار و سه تار
3- ده تمرین 10 اتود برای تار و سه تار
4- حركت دائمی 20 تمرین مفید برای تار و سه تار
5- چرخ نیلوفری 20 تمرین مفید برای تار و سه تار
6- هشت آهنگ معروف جهان
آثار متعدد موسیقیایی ساكت هم به صورت CD و كاست به بازار موسیقی عرضه شدهاند.
همچنین آهنگسازی و ساخت و اجرای ده برنامه به سبك گلهای جاویدان به نام نغمههای جاویدان به سفارش واحدموسیقی صدا و سیما در كانامه كاری اوست.
كیوان ساكت اولین شخصی بود كه خدمات و تلاشهای استاد قنبری مهر، استاد بی بدیل سازسازی را درك كرد و كوشید تا شیوه استاد را در ساختن تار و سه تارهای جدید اشاعه دهد و در این راه توانسته است با تشویق سازندگان و توجیه آنها، این شیوه عملی را در اكثر شهرهای ایران رواج دهد.
همچنین ساكت كوشیده است تا نگرشی علمی تر به موسیقی و نوازندگی ایرانی داشته باشد و نیز در نواختن تار و ابداع تكنیكهای نو پس از استاد وزیری ابداعات و تغییراتی ایجاد كند كه امروزه علاقمندان بسیاری یافته است.
وی در اغلب شهرهای ایران به دعوت انجمنها و سازمانها و افراد مختلف اجراهای بسیاری داشته كه همواره با استقبال علاقمندان و فرهیختگان موسیقی روبرو بوده است.