خبرگزاری فارس: چهارشب تكنوازی تار در تالار رودكی
نوازندگان اولین برنامه از پروژه موسیقایی «چند شب» كه با عنوان «چند شب تار» در تالار رودكی تهران برگزار می‌شود، معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تعدادی از نوازندگان مطرح تار از روز شنبه 24 تیر ماه در اولین برنامه از پروژه موسیقایی «چند شب» كه طی چهار شب با عنوان «چند شب تار» (از اجرای شیوه دوره قاجار تا شیوه های مدرن نوازندگی) در تالار رودكی تهران برگزار می شود، میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی خواهند بود.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، اسامی هنرمندان و برنامه كنسرت های «چند شب تار» به ترتیب زیر اعلام شده است:

شنبه 24 تیر ( ساعت 21 ) : قاسم رحیم زاده، عیسی غفاری و طینوش بهرامی

یكشنبه 25 تیر ( ساعت 21 ) : حامد فكوری، محمد آدینه و پویان بیگلر

دوشنبه 26 تیر ( ساعت 21 ): بابك راحتی، بهزاد رواقی و هادی آذرپیرا

سه شنبه 27 تیر ( ساعت 21 ) : اصغر عربشاهی، بهاره فیاضی و حمید خبازی

در طول برپایی پروژه «چند شب» كه در هر دوره به یكی از سازهای موسیقی ایرانی اختصاص دارد، تعدادی از هنرمندان منتخب موسیقی كشورمان با رویكرد تك نوازی بدون همراهی ساز دیگر به اجرای برنامه می پردازند. طبق پیش بینی های انجام گرفته برگزاری مجموعه برنامه های «چند شب» فقط محدود به برنامه «چند شب تار» نخواهد بود و موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» در نظر دارد تا در دوره های بعد نسبت به برگزاری برنامه های مختلف در حوزه سازهای ایرانی، موسیقی كلاسیك و موسیقی نواحی میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی باشد.

مرتبط با این خبر

  • فراخوان هشتمین دوره جایزه بهترین كتاب موسیقی منتشر شد

  • انتشار نماهنگ موسیقایی «زنگ آخر» برای مدرسه میناب

  • انتشار كتاب 124 قطعۀ برگزیده از موسیقی كلاسیك ایران به انتخاب داریوش صفوت

  • آوای محرم، همنوا با آثار موسیقایی محرم

  • بهروز رضوی" گوینده و پیشكسوت رادیو "درگذشت

  • «نت اقتدار» روایت همدلی ایرانیان با سرود ملی است؛ نت به نت زمزمه شكوه

  • بازخوانی مهر از نواهایی برای میهن ؛ قصه تولد آهنگی كه نماد غرور ملی شد؛ ماندگاری از پكن تا جام جهانی!

  • تاریخ موسیقی در ساز و آهنگ باستا

  • از خواندن «اخبار غلامحسین بنان در مطبوعات» تا سفر به ساز و آهنگ باستان

  • شنیدن یك موسیقی در آستانه صدمین شب حضور ملت ایران در میدان