هفته فرهنگی موسیقی نواحی خراسان، 14 تا 18 اسفند در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، موسسه هواداران هنر ایرانیان همزمان با روزهای پایانی سال به منظور تجلیل و بزرگداشت موسیقی نواحی ایران و نیز توجه به نسل جوان این ژانر ، هفته فرهنگی موسیقی خراسان را 5 شب در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌كند.

در این هفته موسیقایی گروههای محلی «پیوند تربت» به سرپرستی عباسعلی اسماعیلی 14 اسفندماه، «ژنده پیل» به سرپرستی احمد شامی شهدآبادی 15 اسفندماه، «صبا» به سرپرستی خلیل شیری 16 اسفندماه،«دل شیدا» به سرپرستی غلامحسن سلامی 17 اسفندماه و «سیمرغ» به سرپرستی میثم قومورلو 18 اسفندماه به اجرای موسیقی منطقه خود می پردازند و نوای غربت موسیقی خراسان را در تهران طنین انداز می‌كنند.

هفته موسیقی خراسان 18 اسفندماه در قالب مراسم اختتامیه و با تجلیل از یك چهره برجسته موسیقی بومی این منطقه به كار خود پایان می‌دهد. بلیت‌فروشی این رویداد در سایت www.artfansclub.com انجام شود

مرتبط با این خبر

  • سوگ‌خوانی هنرمندان موسیقی ایران در خیمه هنر

  • فراخوان هشتمین دوره جایزه بهترین كتاب موسیقی منتشر شد

  • انتشار نماهنگ موسیقایی «زنگ آخر» برای مدرسه میناب

  • انتشار كتاب 124 قطعۀ برگزیده از موسیقی كلاسیك ایران به انتخاب داریوش صفوت

  • آوای محرم، همنوا با آثار موسیقایی محرم

  • بهروز رضوی" گوینده و پیشكسوت رادیو "درگذشت

  • «نت اقتدار» روایت همدلی ایرانیان با سرود ملی است؛ نت به نت زمزمه شكوه

  • بازخوانی مهر از نواهایی برای میهن ؛ قصه تولد آهنگی كه نماد غرور ملی شد؛ ماندگاری از پكن تا جام جهانی!

  • تاریخ موسیقی در ساز و آهنگ باستا

  • از خواندن «اخبار غلامحسین بنان در مطبوعات» تا سفر به ساز و آهنگ باستان