display result search
پروژه موسیقایی «آن كه بی باده كند جان مرا مست كجاست» در قالب یك اثر بی كلام مشتمل بر تك نوازی دف با هنرمندی مهران حسین خانی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
«آن كه بی باده كند جان مرا مست كجاست» عنوان یكی از تازهترین محصولات منتشر شده در فرآیند فروش و عرضه دیجیتالی آثار موسیقایی است كه طی روزهای گذشته با هنرمندی مهران حسین خانی در ژانر موسیقی كلاسیك ایرانی منتشر شده است.
«از جنوب جهان»، «فریاد ساحل»، «قیام»، «گفتگو»، «هفت»، «خروش»، «رومی»، «شیدا»، «طلوع» اسامی آثاری هستند كه در این پروژه موسیقایی پیش روی شنوندگان قرار گرفتهاند.
مهران حسین خانی نوازندگی دف، تهیه و تنظیم، توحید وحید صدابردار، پریسا فرهمند صابر گرافیست از جمله هنرمندانی هستند كه در این آلبوم به عنوان عوامل اجرایی حضور دارند.
مهران حسین خانی از جمله هنرمندانی است كه طی سالهای اخیر تجربههای متفاوتی را در حوزههای اجرایی و پژوهشی عرصه دف نوازی انجام داده كه از آن جمله میتوان به تالیف آثاری چون «شصت قطعه تك نوازی دف» و «قطعاتی ساده برای دف» اشاره كرد.
مهران حسین خانی در توضیح این آلبوم نوشته است:
«این آلبوم، مجموعهای بی كلام با محوریت ساز دف است كه در بستری معاصر و با نگاهی شخصی به زبان صوتی شكل گرفتهاند. در نقطه تلاقی میان رشتههای موسیقی عرفانی و رویكردی روایی - تجسمی به دف نوازی هر قطعه ساختاری مستقل دارد، اما در كلیت آلبوم، پیوندی تماتیك و مفهومی از مضامین عرفانی و سلوك درونی گرفته تا بازتاب خیزشهای اجتماعی و زیست جنوب ایران برقرار است.
در این مجموعه «ریتم»، «سكوت» و «فضاهای صوتی» صرفاً ابزار بیان نیستند، بلكه نقش زبان روایت را ایفا میكنند. ضربههای دف، گاه درونی و مراقبه محور و گاه خروشان و اعتراضی هستند. مسیری كه در هر لحظه حامل معنایی بوده كه واژهها از بیانش ناتوانند.
قطعات این آلبوم نه تنها برای شنیدن، بلكه برای تجربه شدن ساخته شدهاند؛ تجربهای حسی، شخصی و در عین حال جمعی، بازتابی از جهانی كه در آن زیستهایم و زیست میكنیم.
فرآیند شكل گیری این قطعات، محدود به یك دوره مشخص نیست. برخی از آنها چون «گفتگو» بیش از یك دهه پیش متولد شدهاند. یا «فریاد ساحل» كه به سال 1397 باز میگردد و یا «رومی» كه در سال 1399 نوشته شد. تمامی این قطعات در این آلبوم گردآوری شدهاند تا در قالبی یك دست و منسجم عرضه شوند.
از منظر تكنیكال و لحن اجرایی، این مجموعه تبلور برداشت و زبان شخصی من از ساز دف و بیان موسیقایی آن است و امید كه دریچهای تازه برای تجربهای تازه از از شنیدن باشد.»