بنیاد رودكی، شهرداری لرستان و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای اركستر سمفونیك تهران امضا كردند.

محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودكی، سیدامیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری این بنیاد، اعظم روانشاد مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و داریوش بارانی شهردار خرم‌آباد، در جلسه مشتركی تفاهم‌نامه همكاری میان دو مجموعه بنیاد رودكی و شهرداری خرم‌آباد را امضا كردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، اركستر سمفونیك تهران، سمفونی «فلك‌الافلاك»، اثر استاد كامبیز روشن روان را با مشاركت بنیاد رودكی، شهرداری خرم‌آباد و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در محوطه قلعه فلك الافلاك اجرا می‌كند.
جزئیات این برنامه متعابقا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اركستر سمفونیك تهران سال 1322 توسط پرویز محمود پایه‌گذاری شد. دوران طلایی این اركستر در سال‌های 1351 تا 1357 و به رهبری فرهاد مشكوه سپری شد، این اركستر اكنون زیرمجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودكی است و با رهبری دائم منوچهر صهبائی به فعالیت خود ادمه می‌دهد.

این اركستر 17 اسفندماه سال گذشته، كنسرت «فلوت سحرآمیز» را به رهبری منوچهر صهبائی در تالار وحدت برگزار كرد.

مرتبط با این خبر

  • سوگ‌خوانی هنرمندان موسیقی ایران در خیمه هنر

  • فراخوان هشتمین دوره جایزه بهترین كتاب موسیقی منتشر شد

  • انتشار نماهنگ موسیقایی «زنگ آخر» برای مدرسه میناب

  • انتشار كتاب 124 قطعۀ برگزیده از موسیقی كلاسیك ایران به انتخاب داریوش صفوت

  • آوای محرم، همنوا با آثار موسیقایی محرم

  • بهروز رضوی" گوینده و پیشكسوت رادیو "درگذشت

  • «نت اقتدار» روایت همدلی ایرانیان با سرود ملی است؛ نت به نت زمزمه شكوه

  • بازخوانی مهر از نواهایی برای میهن ؛ قصه تولد آهنگی كه نماد غرور ملی شد؛ ماندگاری از پكن تا جام جهانی!

  • تاریخ موسیقی در ساز و آهنگ باستا

  • از خواندن «اخبار غلامحسین بنان در مطبوعات» تا سفر به ساز و آهنگ باستان