احمد عزیزی روز 23 ماه مبارك رمضان تعزیه حضرت علی (ع) را در منطقه میدان شاپور تهران برگزار می‌كند.

احمد عزیزی از تعزیه‌خوانان باسابقه درباره اجرای مجلس تعزیه در ایام ماه مبارك رمضان سال 1403، گفت: امسال به دلیل همزمانی ماه مبارك رمضان و نوروز 1403 و اینكه بیش‌تر بانیان مجالس تعزیه ارگان‌ها هستند كه در این ایام تعطیل هستند مجالس تعزیه زیادی برپا نكردیم. البته روز 19 ماه مبارك رمضان پسرم مسعود عزیزی، به همراه تعزیه‌خوانان محله فرامه شهر دماوند به اجرای تعزیه حضرت علی (ع) پرداختند.

وی ادامه داد: همچنین قرار است بنده روز 23 ماه مبارك رمضان و در منطقه میدان شاپور تهران مجلس تعزیه حضرت علی (ع) را برپا كنم.

عزیزی درباره موضوعات مدنظر نسخه تعزیه حضرت علی (ع)، توضیح داد: شروع این مجلس تعزیه درباره ماجرای جوانمرد قصاب و ارادتی است كه به مولا علی (ع) دارد. بخش دوم مجلس تعزیه حضرت علی (ع) هم به وداع حضرت با اهل بیت (ع)، صحبت‌های ابن ملجم و قطام و در نهایت شهادت مولا اختصاص دارد.

این تعزیه‌خوان با سابقه در پایان با اشاره به این‌كه تعزیه حضرت علی (ع) در مدت زمان حدود 150 دقیقه اجرا می‌شود، یادآور شد: نسخه‌ای كه ما از آن اجرا می‌كنیم، نسخه میرعزا و میرغم كاشی است. اصولاً ما تعزیه‌خوانان تهرانی نسخه زمینه میرعزا را اجرا می‌كنیم.

مرتبط با این خبر

  • سوگ‌خوانی هنرمندان موسیقی ایران در خیمه هنر

  • فراخوان هشتمین دوره جایزه بهترین كتاب موسیقی منتشر شد

  • انتشار نماهنگ موسیقایی «زنگ آخر» برای مدرسه میناب

  • انتشار كتاب 124 قطعۀ برگزیده از موسیقی كلاسیك ایران به انتخاب داریوش صفوت

  • آوای محرم، همنوا با آثار موسیقایی محرم

  • بهروز رضوی" گوینده و پیشكسوت رادیو "درگذشت

  • «نت اقتدار» روایت همدلی ایرانیان با سرود ملی است؛ نت به نت زمزمه شكوه

  • بازخوانی مهر از نواهایی برای میهن ؛ قصه تولد آهنگی كه نماد غرور ملی شد؛ ماندگاری از پكن تا جام جهانی!

  • تاریخ موسیقی در ساز و آهنگ باستا

  • از خواندن «اخبار غلامحسین بنان در مطبوعات» تا سفر به ساز و آهنگ باستان