display result search
فراخوان دومین جایزه«موسیقی و رسانه» منتشر شد+متن و جزئیات
به گزارش رادیو آوا به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه» با هدف افزایش نقش رسانه ها در توجه عمومی به موسیقی و كلام، تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم افزایی حوزه موسیقی، فرهنگ سازی با موسیقی و توجه به گونه های مختلف موسیقی به ویژه موسیقی نواحی و خرده فرهنگ ها در راستای فرهنگ سازی در سه حوزه«موسیقی، بینا رشته ای و نگاه ویژه» منتشر شد.
فعالان رسانه ای، خبرنگاران و نویسندگان حوزه موسیقی از بیست و پنجم آذرماه تا پایان وقت اداری یكشنبه 5 بهمن ماه می توانند، براساس فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه» مراحل ثبت نام و بارگذاری آثار خود را كه در بازه زمانی اول بهمن 98 تا اول بهمن 99 منتشر شده است، با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.fajrmusicfestival.com انجام دهند.
در ادامه محتوای فراخوان و اطلاعات به همراه جزئیات این بخش از جشنواره موسیقی فجر آمده است:
فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه»
مقدمه:
در سپهر فرهنگ و هنر، گسترش و ترویج هركاری برای مردم نیازمند حضور رسانه ها است و رسانه ها، با كمك به ارتقای بینش زیبایی شناسانه مردم، خوب شنیدن و زیبا شنیدن را كه مبتنی با ارزش های ایرانی و اسلامی است شكل می دهند.
جشنواره بین المللی موسیقی فجر به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانه ها و نیز برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانه ها در پوشش رخدادهای فرهنگی_هنری حوزه موسیقی، رویكرد علمی در نقد حوزه موسیقی، معرفی و ایجاد شناخت عمومی از موسیقی در جامعه و مشاركت موثر اصحاب رسانه در تقویت تعامل هنرمندان عرصه موسیقی با رسانه ها، برگ دیگری از «جایزه موسیقی و رسانه» را در تقویم هنری ایران ثبت می كند.
الف: اهداف
فرهنگسازی با موسیقی
افزایش سواد هنر موسیقی در بین عموم جامعه
توجه به گونه های مختلف موسیقی، به ویژه موسیقی نواحی و خرده فرهنگ ها
تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم افزایی حوزه موسیقی
افزایش نقش رسانه ها در توجه عمومی به موسیقی و كلام
تبیین موسیقی به عنوان كالای فرهنگی
ب:محورهای موضوعی:
1. حوزه موسیقی(دانش و فن)
2. حوزه بینارشته ای موسیقی
1-2 موسیقی و فرهنگ
موسیقی و فرهنگ سازی
موسیقی و زندگی
موسیقی و میراث كهن
موسیقی اقوام ایرانی
موسیقی و جنگ نرم
2-2. موسیقی و اقتصاد
موسیقی و مشاغل
موسیقی و درمان
موسیقی و برندسازی
موسیقی و مالكیت معنوی
موسیقی و صنعت
موسیقی و تجارت
موسیقی و كارآفرینی
3. نگاه ویژه
چهل نوا (بزرگداشت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس و نقش موسیقی حماسی)
ج: قالب های آثار قابل ارائه به جشنواره:
1. مطبوعات (روزنامه ها، مجالت، نشریات علمی - تخصصی و ویژه نامه ها)
خبر
گزارش
گفتوگو
مقاله
یادداشت و سرمقاله
تیتر
2. خبرگزاری ها و سایت های خبری ـ تحلیلی:
خبر
تیتر
گزارش
گفت وگو
یادداشت
3. اخبار رادیویی و تلویزیونی
خبر
گزارش
گفتوگو
4. رسانه های شنیداری (رادیو)
مستند
تركیبی
گفتگو
نمایشی
گزارش
5. رسانه های دیداری (تلویزیون)
برنامه های تركیبی
گفتگو با ساختار استودیویی
مستند
نمایشی داستانی
كودك و نوجوان
پویانمایی (انیمیشن)
د. مقررات جشنواره:
به برگزیدگان آثار، جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس این بخش و به تقدیرشدگان جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا میشود.
همه فعالان رسانه ای كشور می توانند در این بخش شركت كنند.
آثار ارسالی باید به موسیقی و سایر مولفه های اثرگذار این حوزه مرتبط باشند.
ارسال اثر در بخشهای مختلف جشنواره به منزله اعلام مالكیت معنوی توسط ارسال كننده است و در صورت اثبات خالف این امر در هر مرحله، آثار مورد نظر از جریان جشنواره حذف می شود.
آثاری می توانند در جشنواره شركت كنند كه از تاریخ 98/11/1 تا 99/11/1 تولید و پخش رسانه ای و یا چاپ شده باشند. ارایه گواهی پخش و چاپ از رسانه های مربوطه الزامی است.
آخرین مهلت ارسال آثار: 05//11/ 1399
تكمیل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره، برای هر شركت كننده الزامی است.
هر شركت كننده می توانند 5 اثر را به سامانه جشنواره ارسال كند.
فایل های ارسالی می بایست با پسوند tiff یا jpg یا pdf با وضوح 300 dpi و حداقل در ابعاد 25 × 20 در سامانه بارگذاری شود .همچنین در صورت انتشار دیجیتال ،لینك انتشار اثر الزامی است. . پس از اعلام راه- یابی به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپی اثر به درخواست و صلاحدید دبیرخانه، ضروری است.
اصل آثار مطبوعاتی مورد قبول است و در صورت نبود آن كپی اثر با تأیید و مهر و امضا رسمی روزنامه و خبرگزاری مورد تأیید است.
تمامی آثار دیداری و شنیداری می بایست تاییدیه پخش داشته باشند.
آثار ارسالی به جشنواره عودت داده نخواهد شد.