پروژه موسیقایی «بخشش» با تركیب سازهای تنبور و كوارتت زهی و در قالب تجربه‌ای نو از تلفیق موسیقی ایرانی و غربی به آهنگسازی و تنظیم محمد قشقایی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گفته دست‌اندركاران پروژه، آهنگ «بخشش» قطعه‌ای داستانی است كه مراحل مختلفی از احساسات انسانی را به تصویر می‌كشد؛ از تنهایی و آغاز یك ماجرا، تا اوج هیجان، پایان ماجرا، و در نهایت، بخشش و رهایی. این قطعه، با تركیب پیچیده‌ای از سازهای ایرانی و غربی، توانسته هارمونی خاصی از موسیقی ایران و غرب را به نمایش بگذارد.

محمد قشقایی آهنگساز و تنظیم‌كننده این قطعه برای ساز تنبور و كوارتت زهی بوده و تلاش كرده تا فضایی تازه از تلفیق‌های موسیقایی را تجربه كند.

این هنرمند درباره تلفیق تنبور با كوارتت زهی (ویولن، ویولا و ویلنسل) گفت: تا كنون آثار كمی در تلفیق تنبور با سازهای غربی شنیده‌ایم، اما هدف من این است كه هر نت و هر چندصدایی در این قطعه، قابل دفاع و توضیح باشد. این جدیت و نگرش جدید می‌تواند افق‌های تازه‌ای را در موسیقی تلفیقی ایرانی ایجاد كند.

محمد حسین زهتابچی ویولا، نرگس رحمانی ویولن، علی سیل سپور ویلن و جهان عیدانی ویلنسل گروه نوازندگان پروژه هستند. این در حالی است كه ضبط این اثرنیز با همكاری استودیو سرنا و ضبط سازهای ویلن، ویولا و ویلنسل در استودیو كوشا صرافی گهر انجام شده كه ناظر ضبط آن شایان كریمی‌نژاد است.

مرتبط با این خبر

  • «نام جاوید وطن» به تصویر كشیده شد

  • نشست ماهانه خانه موسیقی

  • معرفی مدیر عامل جدید انجمن موسیقی ایران

  • اعضای جدید هیئت امنای انجمن موسیقی ایران

  • مجید درخشانی

  • «شب‌های روشن» افتتاح شد؛ تعزیه در قاب عكاسانه

  • آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یزدی با كمك مصطفی راغب

  • شنونده «آگاهی بی‌انتها» و صدای «بیدادان» باشید

  • ترانه هایی كه به افتخار ایران خوانده شدند

  • آغاز فعالیت اركستر سازهای موسیقی ایرانی