display result search
مجموعههای موسیقایی مختلفی همزمان با آغاز فصل تابستان در قالب آلبومهای بیكلام و باكلام در ژانرهای مختلف پیش روی مخاطبان قرار گرفتهاند كه موسیقی «جدی» در آن سهم قابل توجهی دارد.
فرآیند تولید محصولات موسیقایی اگرچه در سالهای اخیر به دلیل تغییر مسیر عرضه محصولات از قالب آلبوم به تك آهنگ، شكل و شمایل متفاوتی را تجربه میكند. اما همچنان هستند ناشران و تهیهكنندگانی كه در این حوزه به فعالیت مشغولند و تلاش میكنند تا با تولید مجموعههای مختلف موسیقایی در حوزه آلبوم، در این بازار پردغدغه باقی بمانند.
موسیقی پاپ تقریباً به طور كامل متمركز بر تولید تك آهنگها است و بیشتر خوانندگان این حوزه در تلاشند تا با فراغت از دغدغه تولید آلبوم كه مشتمل بر الگوبرداری از ماركتینگ دنیای موسیقی است، بیشتر در حوزه تكآهنگ فعالیت كنند. فرآیندی كه در حوزه موسیقی جدی كه عمدتاً حول محور موسیقی ردیف دستگاهی ایران، موسیقی نواحی، موسیقی كلاسیك و موسیقی تلفیقی است همچنان با كلیدواژه «آلبوم» به حیات خود ادامه میدهد.
مسیری پرفرازونشیب كه خوشبختانه در ماههای گذشته بهویژه عبور از دوران كرونا، روند رو به رشدی داشته و امید میرود تا با برنامهریزیها و دغدغههای مهمی كه در این حوزه میتواند وجود داشته باشد، روند افزایش مخاطب این نوع موسیقیها نیز همچون فرآیند تولیدش با افزایش كمی و كیفی مواجه شود. چارچوبی مهم و ارزشمند كه فقط در سایه همراهی و همدلی به دور از تعارفها و كلیشههایی میان بدنه مدیریتی و فعالان این حوزه امكانپذیر است و میتواند با رعایت مولفههایی كه در این حوزه مطرح میشود، شرایط بسیار بهتری را برای دغدغهمندان موسیقی جدی فراهم كند.
آنچه میخوانید، معرفی اجمالی و منتخب از آلبومها و مجموعههایی است كه همزمان با آغاز فصل تابستان در قالبهای مختلف پیش روی مخاطبان قرار گرفتهاند، پروژههایی كه كلید واژه «موسیقی جدی» محور و شاكله اصلی آنها را تشكیل میدهند و میتوانند به عنوان آثاری دغدغه مند مورد توجه علاقهمندان این حوزه قرار گیرند.
«گل یاس»؛ سیری در موسیقی اصیل ایرانی
«گل یاس» عنوان یكی از تازهترین آلبومهای منتشرشده در حوزه موسیقی ایرانی است كه روزهای اول تیرماه با آهنگسازی حسین پرنیا و صدای فرهاد حیدری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
«گل یاس»، «موی رهایت»، «اشارت»، «خون سیاوش»، «می عشق»، «رنگ سه گاه»، «ساز و آواز سه گاه» با استفاده از اشعار عطار نیشابوری، رهی معیری، نصرالله عسگری عنوان قطعاتی هستند كه در این آلبوم گنجانده شدهاند.
حسین پرنیا از جمله هنرمندان باسابقه موسیقی ایرانی است كه طی سالهای گذشته در حوزههای نوازندگی سنتور و آهنگسازی فعالیتهای زیادی را انجام داده است. وی پس از طی دورههای آموزشی مختلف در سال 1373 گروه «همایون» را تشكیل داد و در همین ایام بود كه غیر از حوزه نوازندگی در حوزههای آهنگسازی نیز به فعالیت مشغول شد.
فرهاد حیدری خواننده موسیقی ایرانی است كه سال 1359 در شهرستان میانه متولد شد، او از همان كودكی مقدمات آواز خواندن را از پدر و مادر خود آموخت و به طور غیر رسمی فعالیت خود را با استفاده از آثار خوانندگانی چون علی اكبر گلپایگانی، ایرج خواجه امیری و محمدرضا شجریان آغاز كرد.
«ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی»؛ یك آلبوم مهم برای حفظ ردیف
آلبوم «ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی» با هنرمندی محسن نفر هم یكی دیگر از مجموعههای مهم دیگری بود كه در اوایل تابستان به همت مركز موسیقی حوزه هنری رونمایی شد.
این مجموعه از جمله مجموعههای مهم و ارزشمند این سالهای موسیقی ایرانی در حوزه معرفی ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی است كه به واسطه توانمندیهای محسن نفر در این عرصه توانسته مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
محسن نفر، آهنگساز، پژوهشگر، مدرس موسیقی و نوازنده تار و سه تار است كه از سال 1360 و با تأسیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی (حوزه اندیشه و هنر اسلامی) وارد این مجموعه شد. وی در سالهای اولیه دهه 60 دو آلبوم «وصل مستان» و «شمس الضحی» را با همكاری حسامالدین سراج منتشر كرد كه تا امروز به عنوان ابتكاری تازه در موسیقی سنتی و ایرانی میدرخشند.
آلبوم «باغ ارغوان» با صدای سراج و سرپرستی و آهنگسازی محسن نفر، آلبوم «ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی» و آلبوم «یادیار» و «زار» از دیگر آثار این هنرمند به شمار میروند. این هنرمند به موازات خط سیر اصلی اهدافش در موسیقی، فعالیتهای جسته گریخته زیادی داشته كه از جمله آن برگزاری كنسرت با شهرام ناظری در داخل و خارج كشور است. وی همچنین در سال 1385 «گروه موسیقی غوغا» را تشكیل داد و با همان گروه كنسرتهایی در داخل و خارج از كشور اجرا كرد.
«سلام»؛ یك روایت شنیداری برای ترویج موسیقی فاخر
«سلام» عنوان یكی از تازهترین محصولات دفتر موسیقی و سرود مؤسسه «شهرستان ادب» است كه طی در روزهای اول تیرماه با شعر و صدای علیرضا قزوه روند تولید خود را آغازكرد. در این آلبوم موسیقایی حسین پارسافر آهنگساز و جواد بابایی و محمد سعدی به عنوان خواننده حضور دارند.
دفتر موسیقی مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب با مدیریت امیرحسین سمیعی با هدف ترویج موسیقی فاخر و استفاده از موسیقی برای شناساندن ادبیات فاخر و انقلابی به دوستداران فرهنگ تأسیس شده است.
این گروه از زمان تأسیس تاكنون (زمستان 1396) بیش از هشت قطعه موسیقی تولید كرده است كه «چگونه رهایت كنم»، سروده و دكلمه محمدحسین نعمتی، برای شهدای انفجار هواپیمای ایرباس با موشك آمریكایی، «خلاصه همه بغضهای تاریخم»، سروده و دكلمه علیمحمد مؤدب، در پاسداشت شهید حاج رجب محمدزاده، «مرز ما عشق است» سروده سید محمدمهدی شفیعی، خوانندگی امیرحسین سمیعی، برای مدافعان حرم، «كاغذ باد»، غزلی از محمدحسین نعمتی، با آواز اشكان كمانگری، «قلندر» با شعری از مهدی جهاندار و به خوانندگی بهرام پاییز، همگی با آهنگسازی امیرحسین سمیعی و در نهایت «پشت شیشههای دنیا» با صدای فریدون آسرایی، شعر علیمحمد مؤدب و آهنگسازی آرمان مهربان، از جمله آنهاست.
«زمزمههای سرزمین»؛ شنیدن نتیجه یك جنگ درونی
آلبوم «زمزمههای سرزمین» از تازهترین مجموعههای منتشرشده در ژانر موسیقی سینماتیك (موسیقی متن فیلم) است كه با آهنگسازی میلاد گوهری تیرماه پیش روی شنوندگان قرار گرفت.
میلاد گوهری در توضیح این آلبوم موسیقایی كه توسط مجموعه «سیما پیام پایتخت» پیش روی مخاطبان قرار گرفته نوشته است:
«زمزمههای سرزمین» برگرفته شده از قوه تخیل و جنگهای درونی و دیدگاه خاص من نسبت به اتفاقات جامعه امروزی بوده است. پیش در آمد این آلبوم كه با نام فارسی «خورشید میدرخشد» منتشر شده گواه از شروع دوباره و انقلاب درونی هر فرد و تمام شدن ناامیدیها و سوزش لذت بخش نور خورشید برای نگاهی نو به زندگی است. قطعات بعدی نیز به ترتیب شرح ابعاد مختلف اعتقادی، اجتماعی، جنگها، صلحها و سختیهای پیش روی انسان است. توصیه بنده به عنوان آهنگساز این آلبوم به علاقهمندان موسیقی متن فیلم یا همان ژانر سینماتیك این است كه اگر به دنبال تجربه متفاوت نسبت به آنچه كه تابه حال شنیدید هستید شنیدن این آلبوم خالی از لطف نیست.
«شبهای طولانی»؛ یك هدیه موسیقایی برای بیماران مبتلا به سرطان
آلبوم «شبهای طولانی» عنوان اثری با هنرمندی آرمان نهرور است كه به تازگی در ژانر موسیقی ایرانی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
آرمان نهرور در توضیح این آلبوم نوشته است: دلیل انتخاب عبارت «شبهای طولانی» برای این آلبوم به خاطرات من در سالهای 1396 تا 1399 بازمیگردد. خاطرات خوب و بد، شادیها، نا امیدیها، رنج و درد، درمانهای سخت و شبهایی كه شب بر من چون چندین سال میگذشت. با بیماری كه در سال 1396 بر من حادث شد و در پی آن جراحیهای متعدد، شیمی درمانیهای قوی كه سه سال طول كشید، دوران بسیار سختی را تحمل كردم تا انتهای درمان كه اكنون به یاری خدا در سلامتی به سر میبرم ولی بر اثر این درمانها اعصاب دست و پایم از دست رفت كه اكنون مشغول درمان آن هستم و خیلی هم بهتر شدهام.
آرمان نهرور از جمله هنرمندانی است كه از سال 1351 در كارگاههای مختلف مشغول به فراگیری موسیقی شده و در این مدت زیر نظر هنرمندانی چون جواد معروفی، انوشیروان روحانی، مرتضی حنانه فعالیتهای آموزشی خود را در عرصه نوازندگی و آهنگسازی تكمیل كرد. انتشار آلبوم «سحرباران» و برگزاری چندین كنسرت با هنرمندانی چون جلال ذوالفنون و دیگر هنرمندان از جمله فعالیتهای این هنرمند در عرصه موسیقی است.
«آفتاب روشن»؛ آلبومی كه استاد بزرگ موسیقی آن را ستود
«آفتاب روشن» عنوان یكی دیگر از آلبومهای منتشر شده در تیرماه امسال بود كه چندی پیش با حضور اهالی موسیقی از جمله حسین علیزاده، محمدرضا فیاض، فرشاد توكلی و اعضای گروه «آن» در مكتب خانه میرزا عبدالله رونمایی شد.
حسین علیزاده در مراسم رونمایی این آلبوم ضمن قدردانی از آهنگساز، خواننده و نوازندگان این آلبوم گفت: آلبوم «آفتاب روشن» اثری صادقانه است و عشق خاصی در این آلبوم وجود دارد. یكی از مهمترین ویژگیهای این آلبوم عشق و علاقهای است كه به یاد استاد محمدرضا لطفی موسیقیدان بزرگ كشورمان ابراز شده است. من این اثر را چندین بار گوش كردم و باید بگویم كه نوازندگان گروه «آن» در این مجموعه بسیار خوب نواختند. همچنین خوش سلیقه بودن آهنگساز و اصیل بودن قطعات یكی از مهمترین ویژگیهای این اثر موسیقایی است. البته در عین حال كه همه قطعات این آلبوم بسیار اصیل ساخته شده است اما دارای طراوت و تازگی است.
«آفتاب روشن» تازهترین اثر منتشر شده از گروه موسیقی «آن» است. این گروه اثر جدید خود را به محمدرضا لطفی تقدیم كرده است.
وحید تاج؛ انتشار چهار آلبوم موسیقایی در یك ماه
چهار آلبوم مختلف به آهنگسازی علیرضا علی حیدری و مجتبی خوش ضمیر طی هفتههای گذشته با خوانندگی وحید تاج در اختیار علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفت.
«آن سوی مه» عنوان یكی از آلبومهای جدیدی است كه با آهنگسازی علیرضا علی حیدری، خوانندگی وحید تاج و تنظیم پویان رمضانی در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفته است.
«با من بگو تا كیستی» با شعر مهرداد اوستا، «ساز و آواز سنتور و تار» با شعر خواجوی كرمانی، «خورشید آسمان» با شعر سعید محمد بیگی، «چشم آهوانه» با شعر حسین منزوی، «تك نوازی كمانچه»، «ساز و آواز كمانچه» با شعر باباطاهر، «باد صبا» با شعر بهنام عزیزجانی قطعاتی هستند كه در این آلبوم گنجانده شدهاند.
«ترنم خیال»، «رقص گل»، «قرار نمیماند» به آهنگسازی مجتبی خوش ضمیر عنوان سه آلبوم دیگری بود كه در بازههای زمانی مختلف به خوانندگی وحید تاج در دسترس شنوندگان موسیقی ایرانی قرار گرفت.
«آویشن و اندوه»؛ یك آلبوم ایرانی كه در روسیه متولد شد
آلبوم «آویشن و اندوه» هم عنوان مجموعه دیگری به آهنگسازی سیاوش ولی پور و خوانندگی حسین نورشرق بود كه اواسط تیرماه در ژانر موسیقی ایرانی منتشر شد.
حسین نورشرق خواننده آلبوم «آویشن و اندوه» درباره این مجموعه گفت: این آلبوم به آهنگسازی سیاوش ولیپور تولید شده و دربرگیرنده حضور نوازندگان روسی است كه خوشبختانه با روند موسیقی ایرانی آشنا بودند. شرایطی كه شاید به طور كامل در اختیار موسیقی ردیف دستگاهی ایران نباشد اما حس و حالی دارد كه میتواند برای من و مخاطب جالب باشد.
این خواننده گفت: پروسه تولید یك آلبوم نقطه آغاز و پایانی دارد، اما آنچه برای من مهم بوده و هست تجربه انجام كاری است كه انجام میشود. این شرایط هم سختیهای خاص خود را دارد اما بیتردید برای من دربرگیرنده تجربیات شیرینی بود كه در عین دشواری میتواند برایم جذاب باشد. این كار دربرگیرنده 10 قطعه بود كه یكی از این قطعات مجوز نگرفت و یك آهنگ هم دچار مشكل فنی شد كه قبل از انتشار آن را از آلبوم خارج كردیم. در نهایت ما هشت قطعه داریم كه دربرگیرنده حس و حال متفاوتی است و شامل تركیبی از سازهای ایرانی و كلاسیك است و امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
«بیداد خموشان»؛ شنیدن یك كلاژ موسیقایی متفاوت
آلبوم «بیداد خموشان» با هنرمندی امیرحسین رئوفی عنوان یكی دیگر از آلبوم جدید موسیقی بودند كه طی روزهای اخیر پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
در توضیحات تكمیلی آلبوم «بیداد خموشان» آمده است: «بیداد خموشان» نخستین آلبوم «دوئو تآی» متشكل از آثار امیرحسین رئوفی و حمید فروزان است. این نواخت برداشتی آزاد از آلبوم «سوگواران خموش» اثر پژمان طاهری است كه توسط دوئو تای كُلاژ موسیقایی، باز تنظیم برای دوئت سنتور و اجرا شده است.
این اثر كه شامل یك اجرای به همپیوسته در قالب پنج ترك است، در اسفندماه 1400 در مراسم رونمایی آثار مكتوب اردوان و پژمان طاهری (پنج كتاب) به دعوت پژمان طاهری در فرهنگستان هنر اجرا و ضبط زنده و یكپارچه شده است كه توسط «نشر موسیقی درنگ» منتشر شده است.
«كرانههای معنی»؛ حضور یك هنرمند جوان در ژانر موسیقی ایرانی
«كرانههای معنی» نیز عنوان یكی دیگر از آثار تازه منتشر شده در بازار موسیقی است كه طی روزهای اخیر به آهنگسازی پوریا سلیمانی و خوانندگی پوریا عابدینی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
«آفتاب»، «ساز و آواز»، «تك نوازی سنتور»، «موج سودا»، «تك نوازی كمانچه»، «ضربی شكسته»، «مازندرانی»، «كرانههای معنی» عنوان قطعاتی هستند كه با اشعاری از بابا طاهر، سعدی و مولانا در این آلبوم منتشر شدهاند.
كیوان ساكت درباره این آلبوم نوشته است: «پوریا سلیمانی، هنرمند جوان را از سالها پیش میشناسم چه آن سالها كه از راه دور به شوق یادگیری نزد من میآمد و چه پس از آنكه گاه و بیگاه دیدار و گفت و شنودی داشتیم. تلاش این جوان برای پیمودن راه دشوار برای من بسیار گرامی و تحسینبرانگیز است و خرسندم كه نخستین تجربههای خود را در اثری با پشتوانه و تلاش و كوشش بر پایه عشق به هنر عرضه میدارد. برای این جوان پراستعداد بهترین آرزوها را همراه با سربلندی آرزومندم»
«گل زری و كاكل زری»؛ یك نوار قصه برای كودكان و نوجوان ایران عزیز
آلبوم صوتی «گل زری، كاكل زری» از تولیدات جدید واحد موسیقی ادارهكل سینمایی و تئاتر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان است كه برای گروه سنی كودك تولید شد
این لوح فشرده سرودههای افسانه شعباننژاد است كه در آن با نوازندگی انواع سازها و همخوانان شنیدن شعرها را برای كودكان دلنشین میكند.
این آلبوم صوتی شامل پنج قطعه موسیقایی با عنوان «گل زری، كاكل زری» به مدت 6 دقیقه و 14 ثانیه، «تاتی تاتی كجا میری؟» به مدت 12 دقیقه و 41 ثانیه، «آی پسر نازقندی» به مدت 12 دقیقه و 44 ثانیه، «ارنگ ارنگ، بگو چه رنگ» به مدت 6 دقیقه و 33 ثانیه، «دس و دس و دس، نخود و عدس» به مدت 14 دقیقه و 16 ثانیه است كه در دستگاههای ماهور، شور، آواز بیات زند، سه گاه، اصفهان، چهارگاه، دشتی و اصفهان كار شده است.
مهدی زارع آهنگسازی و تنظیم را برعهده دارد و در استودیو صدا كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان ضبط شده و مهرداد حسنپور نیز صدابرداری آن را انجام داده است.
«زنگ خاطره»؛ یك هدیه موسیقایی برای دهه شصتی ها
«زنگ خاطره» عنوان یكی از تازهترین مجموعههای منتشر شده در فرآیند فروش محصولات موسیقایی است كه به تازگی با هنرمندی بابك شهركی و كوشش سهیل سلیم زاده در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
بابك شهركی نوازنده ویولن، ویولا، سینتی سایزر، میكس و مسترینگ، سهیل سلیم زاده نوازنده ویولنسل، پیانو و سینتی سایزر نوازندگان این آلبوم موسیقی بی كلام را تشكیل میدهند.
موسیقی متن آثار خاطرهسازی چون «سالهای دور از خانه»، «خاله ریزه»، «از سرزمین شمالی»، «حنا دختری در مزرعه»، «آناستازیا»، «بابالنگ دراز»، «دختری به نام نل»، «داستان زندگی»، «بچههای مدرسه والت»، «جاده ابریشم» و «پوآرو» قطعاتی هستند كه در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
بابك شهركی درباره این آلبوم نوشته است: سرانجام آلبوم زنگ خاطره پس از گذشت مدت زمانی نسبتاً طولانی به سرانجام رسید، آلبومی كه ضبطش حدود شش سال به طول انجامید و تك تك لحظاتش برای من و دوست و شاگرد بسیار عزیزم سهیل سلیم زاده، سرشار از نوستالژی و لذت اجرای مجدد ملودیهای زیبا به همراه زنده شدن خاطرات دلچسبی بود كه از نظرمان میگذشت.
«هزار آوا»؛ شنیدن یك گروه نوازی كه روی ساز و آواز استوار است
«هزار آوا» به آهنگسازی مریم تژده پروژه جدید موسیقایی است كه طی روزهای گذشته در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.
آلبوم «هزار آوا» به آهنگسازی و تنظیم مریم تژده و خوانندگی مجتبی عسگری در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی منتشر شده است.
«چهارمضراب مهربانی»، «چهارمضراب شكسته»، تصنیف «هزار آوا»، «آواز به همراهی تار»، «آواز به همراه نی»، «به رنگ آفتاب» عنوان آثاری هستند كه در این آلبوم گنجانده شدهاند.
آلبوم «هزار آوا» بر دو بخش گروهنوازی و ساز و آواز استوار است. طراحی و آهنگسازی این آلبوم در یك زمان مشخص شكل گرفته ولی ضبط آثار گروه طی چند سال (پیش از 1396) انجام شده و بخش ساز و آواز این آلبوم سال 1401 ضبط شده است.
مریم تژده، آموختن موسیقی را از سال 1370 در هنرستان موسیقی با ساز تار آغاز كرد. وی فارغالتحصیل هنرستان موسیقی و دانشآموختهی دانشكدهی هنر و معماری و دانشگاه هنر تهران است. در ابتدا زیر نظر استاد فریبرز عزیزی و در ادامه بهترتیب از حضور استادانی چون هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، داریوش طلایی و داریوش پیرنیاكان بهره برده است.
«مه تا»؛ تولید یك آلبوم موسیقی به یاد مهر اخلاق و مهربانی موسیقی
«مه تا» نیز عنوان یكی دیگر از آلبومهای منتشر شده است كه به تازگی با هنرمندی بهاره فیاضی نوازنده تار و گوهر ناز مسائلی نوازنده تمبك توسط نشر ماهور در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
«مقدمه دشتی»، «نجوای ماه»، درآمد دشتی»، «مه تا»، «بیدگانی دیلمان»، «گیسو»، «اوج»، «ضربی اوج»، «ادامه اوج و فرود»، تصنیف قدیمی «ای آنكه به دل»، «درنا» آثاری هستند كه در این آلبوم منتشر شدهاند.
در توضیحات تكمیلی پروژه «مه تا» آمده است: در اسفند 1398 جامعه موسیقی یكی از بزرگترین آموزگاران و نوازندگان ساز تار، استاد هوشنگ ظریف، مرد اخلاق و هنر و مهربانی را از دست داد. تم اصلی قطعه «نجوای ماه» در سوگ و فراق ایشان به ذهنم رسید. این قطعه را به یاد و خاطرهآن استاد بزرگ تقدیم میكنم. سایر قطعات این آلبوم نیز در تمرینات دوران قرنطینه شكل گرفت و در آواز دشتی (سل) در میانه سال 1401 ضبط شد. همانند كارهای گذشتهام، در این آلبوم هم محوریت كار را بر روی موسیقی دستگاهی ایران با تمركز بر روی تكنیكهای مختلف نوازندگی تار انجام دادهام. این آلبوم، یادگاری از این دوران است.
«برف واژه»؛ شنیدن بداههنوازیهایی برای تنهایی
آلبوم موسیقی «برف واژه» كه روایتی است خیالی بر پایه بداههنوازی سازی تنها، به آهنگسازی و خوانندگی محمدعلی نجفپور منتشر شد.
آلبوم «برف واژه» به آهنگسازی محمدعلی نجف پور شامل 7 قطعه است كه این قطعات بین سالهای 89 تا 90 نوشته شدهاند، بخشی از آن در همان سالها ضبط شده است و بخشی در سال 93 تا 94، و در سال 1400 میكس آن انجام شده است.
نوازندگان این اثر محمدعلی نجف پور تكنواز تار، سهیل مخبری كمانچه و قیچك، امیر شوشتری سنتور، آفرین نظری قانون، كیارش روزبهانی تار و بهروز شریفیان سازهای كوبهای است همچنین در این آلبوم محمدعلی نجف پور و زهرا حیدروند به همخوانی پرداختهاند.
ماكان صغیری مدیراجرایی آلبوم «برف واژه» درباره انتشار این اثر گفت: «برف واژه»، روایتی است خیالی بر پایه بداهه نوازی سازی تنها، در بستری از مقام اما با بیانی دستگاهی كه ریشهی مقامی آن را میتوان در مقام حجاز و مقامهای غرب ایران و ریشه دستگاهی آن را در دستگاه همایون و بیشتر گوشهی بی داد جستجو كرد. در واقع «برف واژه» شكلی از موسیقی است كه از مؤلفههای اصیل و منحصر به فرد یا تلفیقهای بدیع بهره گرفته و پیشرو به دنبال شكستن مرزها است و فراتر از زمان خود تلقی میشود.
«آواز رفتن»؛ مرثیهای موسیقایی برای یك مهندس صدا
«آواز رفتن» عنوان یكی از تازهترین محصولات منتشرشده در فرآیند تولید و پخش آثار موسیقایی است كه از روز شنبه چهاردهم مردادماه همزمان با دومین سالروز درگذشت آیدین الفت هنرمند فقید و شناختهشده عرصه مهندسی صدا و خوانندگی منتشر شد.
در توضیح این آلبوم آمده است: «آلبوم «آواز رفتن» از ساختههای آیدین الفت است كه این هنرمند در كنار همكار و همراهش مهران اكرمی در حال ضبط و تولید آن بود اما آیدین برای سفر شتاب داشت و آواز رفتن به همت مهران اكرمی و دوستان آیدین، به سرانجام رسید و اكنون پیش روی ماست.»
«گینی زیرخاك»، «عمر به یغما رفته»، «فردا»، «از خاك برای خاك»، «آواز رفتن» قطعاتی هستند كه در این آلبوم گنجانده شدهاند.
مرحوم آیدین الفت سوم تیر ماه سال 1352 به دنیا آمد، وی طی سالهای اخیر از جمله هنرمندان فعال حوزه صدا در بخشهای موسیقی، تئاتر، و سینما بود كه در قالب مدیر یا مشاور پروژه با گروهها و هنرمندان متعدد و شناختهشدهای همكاری داشته است.