display result search
"بودن" عنوان یكی از تازهترین آثار موسیقایی است كه طی روزهای اخیر با تنظیم صهبا امینیكیا و خوانندگی سیاوش رضوان بهبهانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی رادیو آوا، آلبوم «بودن» با تنظیم صهبا امینیكیا و ملودی آواز و خوانندگی سیاوش رضوان بهبهانی توسط نشر «ماهور» منتشر شد.
«صبح امید»، «بیابان»، «گورشد گهواره»، «بودن»، «چه درداست»، «من و این همیمه ها»، «شاعر»، «سه قطره خون» عنوان قطعاتی هستند كه در این آلبوم موسیقایی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
در این آلبوم كه توسط كوئینتت «خلیج فارس» به سرپرستی امین غفاری منتشر شده است، امین غفاری نوازنده ویولن یك، فرشاد شیرانی نوازنده ویولن دو، مهدی منادی نوازنده ویولا، كیانمهر كشاورز نوازنده ویولنسل، یلدا صمدی نوازنده پیانو گروه اجرایی را تشكیل میدهند.
امین غفاری نوازنده ویولن و سرپرست مجموعه «خلیج فارس» چندی پیش درباره فعالیتهای این مجموعه گفته بود: دپارتمان «خلیج فارس» برنامههای متعددی را برای تشكیل اركستر و گروههای مختلف طراحی كرده است. ما تصمیم داریم در قالب دپارتمان «خلیج فارس» گروهها و اركسترهای دیگری را نیز طراحی كنیم كه امیدوارم بتواند در قالبهای متفاوت به علاقهمندان ارائه شود. آنچه ما برای نامگذاری گروه خلیج فارس مدنظرمان بود تلاش برای حضور در مجامع جهانی با اسم خلیج فارس است كه فكر میكنم میتواند از دریچه موسیقی معرف خوبی برای توانمندی ایران در عرصههای مختلف در مقابله با عناوین جعلی دیگری باشد كه سعی در تحریف عنوان «خلیج فارس» داشتند. جالب اینكه وقتی با معلم روسی خودم نام گروه را در میان گذاشتم او نیز از این اقدام ما استقبال كرد و بر این باور بود كه ما اسم جذابی را برای گروهمان انتخاب كردیم. به هر حال من بر این باورم كه با عنوان گروه خلیج فارس كارهای زیادی را میتوانیم انجام دهیم كه میتواند در جهانی شدن موسیقی ایران نقش موثری را ایفا كند.
در توضیح این آلبوم نیز آمده است: آلبوم «بودن» مجموعهای از مراودات موسیقایی آهنگساز، صهبا امینی كیا، با خواننده اثر سیاوش رضوان است. به نحوی كه به گفته خودشان، آواز سیاوش به سنتهای موسیقایی و ادبی گذشته توجه دارد و موسیقی صهبا بر ملاحظات و برداشتهای شخصی او از ایران و ایرانی بودن تاكید میكند.
توصیه آهنگساز به شنوندگان این اثر تجربی و تلفیقی این است كه اگر قطعهای به مذاقشان خوش نیامد به قطعه بعدی گوش بدهند. به اعتقاد او موسیقی ایران اسیر قهر تونالیته است. اما در این آلبوم سعی شده است كه این تمامیت خواهی تنال (در واقع دستگاهی) به چالش كشیده شود.