صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

کمپانی چینی «Tencent Music Entertainment» بازوی پخش موسیقی شبکه‌های اجتماعی چین و غول بازی‌های رایانه‌ای قصد دارد بخشی از سهام خود را وارد بازار بورس آمریکای شمالی کند.



به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، کمپانی چینی «Tencent Music Entertainment» بازوی پخش موسیقی شبکه‌های اجتماعی چین و غول بازی‌های رایانه‌ای قصد دارد بخشی از سهام خود را وارد بازار بورس آمریکای شمالی کند.

کمپانی «تِنسِنت» بصورت اجمالی طرح خود را در مورد جابجایی سهام این شرکت که در بازار بورس هنگ‌کنگ قرار دارد را اعلام کرد. این شرکت اعلام کرده که محصولات و خدمات جانبی اکثر شرکت‌های زیرمجموعه‌اش تصویب مقامات هنگ‌کنگ برای سرمایه‌گذاری و سهام‌گذاری را به همراه داشته است.

کمپانی Tencent اعلام کرده:"اصطلاح محصولات و خدمات جانبی مورد نظر شامل اندازه پیشنهادی، میزان قیمت و حقوق تضمین شده اوراق بهادار Tencent Music سهامداران کمپانی که هنوز نهایی نشده است".

منابع رسانه‌ای چینی با اشاره به فروش سهام، ارزش کمپانی Tencent Music را حدود 29 تا 31 میلیارد دلار برآورد کرده اند که همین رقم بالاتر از 25 میلیارد دلار تخمین زده شده در اوایل سال جاری میلادی است.

هرچند کمپانی تِنسِنت و زیرمجموعه‌اش هردو در بازار بورس هنگ‌کنگ هستند با این وجود انتخاب بازار بورس ایالات متحده برای Tencent Music قابل فهم است. همین اقدام باعث می‌شود تا اجازه دهد تحلیل‌گران مالی و سرمایه‌گذاران مستقیما این شرکت را با شرکت‌های بزرگ جهانی که در بازارهایی چون بورس «نَزدَک»(NASDAQ) هستند مقایسه کنند. بنابر مبادله سهامی که اواخر سال گذشته روی داد، کمپانی «اسپاتیفای»( Spotify) نه 9 درصد از سهام «Tencent Musi» و این کمپانی نیز 7 و نیم درصد از سهام Spotify را خریداری کرد.

«Tencent Musi» ماهیانه 700 میلیون کاربر دارد که 15 میلیون از آنها حق اشتراک پرداخت می‌کنند. خدمات این کمپانی شامل مجموعه‌ای متنوع از اپلیکِیشن‌هایی است که به کاربر امکان استفاده از موسیقی و نیز به اشتراک گذاری آن، تماشای زنده کنسرت‌های موسیقی و اجرای سیستم «کارااوکه»(karaoke) موسیقی را می دهد. کاربران همچنین می‌توانند از پلَت‌فورم «پیام وی‌چَت»( WeChat) که یک میلیارد کاربر دارد، استفاده کنند.

کمپانی «Tencent Music» در شکل جدید خود در سال 2016 پس از ادغام با انتقال اینترنتی موسیقی چینی، تاسیس

شد. از آن پس پایه‌های خود را با بستن قرارداد و همکاری با گروههای استودیویی بین‌المللی همچون «Universal music» «Warner Music» و «Sony Music» محکم کرد. این کمپانی همچنین با شرکت موسیقی برادران هُوای چین و نیز «YG Entertainment» کره جنوبی قرارداد همکاری منعقد کرده است.

انتهای پیام/

مرتبط با این خبر

  • به دشت کربلا لیلای محزون

  • ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را بر عموم مسلمین جهان تسلیت می گوییم.

  • تعزیه نمود ایرانی و هنری شده عزاداری امام حسین(ع) در مقطعی از تاریخ ناجی موسیقی دستگاهی و ردیف‌های ایرانی بوده است.

  • شبکه رادیویی پیام و آوا

  • نماهنگ «مرد باران» منتشر شد

  • تغییر رویکرد داوری درسوگوار‌‌ه‌های عاشورایی/ انتقاد از تبلیغات حاشیه اتوبان تهران-قم

  • ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت می گوییم.

  • علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی در ادامه فعالیت های بین المللی خود طی روزهای آینده در یک فستیوال معتبر اروپایی به اجرای برنامه می‌پردازد.

  • همزمان با ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) به همت مرکز موسیقی حوزه هنری آلبوم موسیقی «رستاخیز سرخ» منتشر می‌شود

  • ضبط سازهای دف، نی، دوتار خراسان و سنتور در آلبوم بین‌المللی همکاری پیروز ارجمند و پویا سرایی با گروه آلمانی